
Robert-Jan: "Wat mij beweegt, is impact maken op de plekken waar we zijn."
25 november 2025 · 17:03| Leestijd:3 min
Update: 25 november 2025 · 17:06
Spot on is deze keer met Robert-Jan Roose, directeur van JustReal Estate:
'In ons werk draait het niet alleen om rendement op kapitaal, maar vooral om rendement op de mens in de gebouwen. Ja, ja hoor ik je denken. Een vastgoedbelegger/ projectontwikkelaar met een mooi verhaal, waar het achter de schermen toch alleen om geld draait. Nou nee! Wij doen het echt anders. Wij investeren in plekken waar levens worden geraakt. Projecten zoals het Stadsklooster Dordrecht, Spetse Hoeve Veelerveen, The Abbey in Cadier en Keer, The Lighthouse Community en Stichting Vrij om te Leven, in Zeewolde. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Daar, in Zeewolde, zien we wat echte impact betekent: Mensen die worstelen met voedselproblematiek, soms zelfs met een euthanasieverklaring op zak, vinden door onderwijs en hulp van de stichting weer hoop, vrijheid en nieuw leven.
Dat moment waarop iemand zijn euthanasieverklaring verscheurt, dat is onbetaalbaar rendement op mensenlevens. Als we dat soort getuigenissen horen en wij bij deze projecten mogen wegrijden maakt dat ons dankbaar en stil. Stel voor dat het mijn eigen dochter zou zijn?
Zo zitten wij in de wedstrijd. We worden opgesteld in de Champions league van de Almachtige. Zo voelt dat en dat maakt ons dankbaar. Soort van Heavenly Champions League, waarbij we de overwinning al hebben behaald dankzij Hem, en we nog steeds op verschillende plekken worden ingezet om in deze winst te delen.
Wat mij beweegt, is impact maken op de plekken waar we zijn. De wereld een stukje mooier achterlaten. Mensen helpen om meer in hun bestemming te gaan lopen, zodat zij op hun beurt weer anderen kunnen inspireren. Dit mag groot, maar in de kleine dingen gebeurt het vaak. Een bemoediging, een contact delen, een app sturen, iemand meevragen naar de kerk of een bijeenkomst (zoals Alpha Nederland of Roots) Ik geloof dat wij allemaal het verschil kunnen maken wat groots kan uitpakken. Denk vooral niet te klein van jezelf, want Hij doet dat zeker niet.
Dat sluit nauw aan bij de missie van de EO: de liefde van Jezus zichtbaar maken in de wereld, juist nu. Ik geloof dat media én ondernemerschap krachtige middelen zijn om hoop, eerlijkheid en geloof te delen. Daarom geniet ik van geloofwaardige en betrokken verhalen over business en impact. Helemaal omdat we een Rotterdams bedrijf zijn, en goed gaan op teksten als:
“Geen woorden maar daden”
“Sterker door strijd”
“Make it happen”
“Samen staan we sterk”




